Na Teološki fakulteti v Ljubljani je od 24. do 25. oktobra 2025 potekala mednarodna interdisciplinarna konferenca »Človeška oseba in njena umetna inteligenca«. Konferenco so organizirali Združenje bioetikov v Srednji Evropi (BCE), Center za na človeka osrediščeno umetno inteligenco in etiko novih tehnologij ter Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani.
Predavatelji so z različnih zornih kotov predstavili svoj pogled, kako razvoj in uporaba umetne inteligence vpliva na človeka kot posameznika in na človeško družbo. Prikazani so bili številni pozitivni vidiki, ki omogočajo bolj personaliziran in inkluziven pristop na področjih medicine, izobraževanja, dela … Po drugi strani pa opažamo tudi vedno večjo osamljenost, zmanjševanje kreativnosti in kritičnega mišljenja med uporabniki, možnost nadzora in vstopa v zasebno življenje … Predavatelji so bili s področij ekonomije, arheologije, računalništva in informatike, teologije, lingvistike, pedagogike in filozofije. Konferenca je omogočala dovolj prostora za diskusijo med udeleženci in ustvarjanje novih povezav za prihodnje skupne projekte. Osrednja predavateljica Sarah Spiekermann z Dunaja je predstavila naslednjih 10 pravil za uporabo umetne inteligence:
- Ne poveličuj digitalne tehnologije kot cilja v sebi.
- Ne pripisuj zmotno strojem človeških lastnosti.
- Ustvarjaj prostor za prosti čas in analogna srečanja.
- Zagotavljaj ohranjanje socialnih in demokratičnih zmožnosti.
- Ne uničuj življenja zaradi tehnološkega napredka.
- Ne obravnavaj ljudi kot zgolj podatkovne objekte.
- Ne odrekaj sebi in drugim resničnega človeškega potenciala.
- Ne zanikaj omejitev tehnologije.
- Ne ogrožaj svobode drugih s tehnološkimi sredstvi.
- Preprečuj koncentracijo moči in zagotavljaj sodelovanje.
Predavanja:
Sarah Spiekermann: An Ethos to Protect the Human Person in the Age of AI
|
Sara Polak: Between Social Relationship and Loneliness
|
Octavian Machidon: Between Social Relationship and Loneliness
|
Kerstin Schlögl-Flierl: Between Individuality and Streamlining
|
Dagmar Gromann: Between Individuality and Streamlining
|
Mauro Dragoni: Between Autonomy and Dependence
|
Jonas Miklavčič: Between Autonomy and Dependence
|
Odilon Singbo: Between Enhancement and Weakening – Challenges for Education
|
Mateja Centa Strahovnik: Between Enhancement and Weakening – Challenges for Education
|
















